ΔΡΑΣΕΙΣ ΜΕΛΩΝ
Τα μέλη μας Ιωάννα Μενδρινού, Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δ΄Αθήνας και Μάρα Δρακοπούλου, Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δ΄Αθήνας, σε συνεργασία των αντίστοιχων Διευθύνσεων Εκπαίδευσης με το Κέντρο Πρόληψης Γλυφάδας διοργάνωσαν και υλοποίησαν διαδικτυακό σεμινάριο παρουσίασης δύο νέων εγκεκριμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων/υλικών κοινωνικο-συναισθηματικής υποστήριξης των μαθητών/τριών Πρωτοβάθμιας και Δευεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Ο σχεδιασμός των υλικών ανήκει στις προαναφερθείσες Υπεύθυνες Α.Υ. των Διευθύνσεων. Π.Ε. & Δ.Ε. Δ΄ Αθήνας, υπό την επιστημονική εποπτεία του Κέντρου Πρόληψης Γλυφάδας του ΚΕ.ΠΡ.Α.Γ.Ε.Α.
Το σεμινάριο απευθυνόταν σε Υπεύθυνους/ες Αγωγής Υγείας/Σχολικών Δραστηριοτήτων πανελλαδικά και σε Στελέχη Κέντρων Πρόληψης και υλοποιήθηκε την Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2021, 10:00-12:30.
Ήταν ένα σεμινάριο παρουσίασης τόσο του θεωρητικού πλαισίου όσο και του υλικού μέσω βιωματικών εργαστηρίων, των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και υλικών Αγωγής Υγείας, με τίτλο:
1. «Κούκλες από... σπίτι». Μικρές Ηλιαχτίδες ενδυνάμωσης και φροντίδας μέσα από το παράθυρο! (για μαθητές 4-8 ετών)
Πρόκειται για ένα πρωτότυπο εξ αποστάσεως, δομημένο (σε 10 βήματα) πρόγραμμα, το οποίο δημιουργήθηκε με στόχο την ψυχο/συναισθηματική ενδυνάμωση και σύνδεση μικρών ηλικιακά μαθητών/τριών σε καταστάσεις κρίσης και ειδικότερα σε περιπτώσεις όπου δεν είναι δυνατή ή επιτρεπτή η κοινωνική συναναστροφή και η δια ζώσης επικοινωνία (εν προκειμένω λόγω της πανδημίας/lockdown). Αν και σχεδιασμένο να πραγματοποιηθεί με μεθόδους της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης είναι δυνατόν με τις κατάλληλες προσαρμογές να εφαρμοστεί από τους/τις εκπαιδευτικούς και στην τάξη. Εμπλουτίζεται με συνοδευτικό υποστηρικτικό υλικό σε ψηφιακή μορφή. Συνοδεύεται τέλος από 3 video animation, τα οποία (όπως και το σχεδιασμό των γραφικών) επιμελήθηκε η κα Πηνελόπη Κερασοβίτη (πιλοτική εφαρμογή, βραβείο και διάκριση με το 3ο Νηπιαγωγείο Αργυρούπολης, στον 3ο Πανελλήνιο Σχολικό Διαγωνισμό BRAVO SCHOOLS, ως η καλύτερη προσέγγιση στον 3ο στόχο Βιώσιμης Ανάπτυξης του Ο.Η.Ε. [Καλή υγεία και ευημερία] στην Κατηγορία «Σχέδια Μαθήματος»).
2. «Μεταμφιέσεις και… Όνειρα». Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα και Υλικό ενίσχυσης της ψυχικής ανθεκτικότητας (για μαθητές 9-16 ετών).
Πρόκειται για ένα πρωτότυπο πρόγραμμα, που δομείται σε 10 συναντήσεις με δραστηριότητες πολυτροπικής, ατομικής (κείμενο, ζωγραφική, κολάζ, τραγούδι κ.ά.) και συνεργατικής επεξεργασίας (εργαλεία share content και annotate της πλατφόρμας webex, συνεργατικά έγγραφα στο sch+ γραφίς ή και στα Έγγραφα Google Drive, κ.λπ.), τις οποίες καλούνται να υλοποιήσουν οι μαθητές/τριες με σύγχρονο ή/και ασύγχρονο τρόπο, υπό την εποπτεία και καθοδήγηση του/της εκπαιδευτικού-συντονιστή. Στόχος η ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας μέσα από τη σύνδεση και το μοίρασμα ιστοριών και ονείρων για το μέλλον, με αφορμή μία θεατρική μεταμφίεση.
Και τα δύο υλικά εδράζονται σε κοινό θεωρητικό και μεθοδολογικό πλαίσιο, αξιοποιούν τις τέχνες (με έμφαση θεατρικές τεχνικές και εκφάνσεις της θεατρικής τέχνης), αποβλέπουν στην ψυχο/συναισθηματική ενίσχυση των μαθητών σε καταστάσεις κρίσης και δύναται να υλοποιηθούν εξ αποστάσεως, με σύγχρονες και ασύγχρονες μεθόδους εκπαίδευσης ανάλογα με τις ψηφιακές δεξιότητες και τους ψηφιακούς πόρους των μελών της ομάδας, ή/και στο σχολείο, δια ζώσης (με δυνατότητα επεξεργασίας και προσαρμογών ανά περίπτωση).
Το σεμινάριο παρουσιάστηκε από τις :
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε με την υποστήριξη του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτικών Αγωγής Υγείας (Π.Σ.Ε.Α.Υ.) και του Ινστιτούτου Ρητορικών και Επικοινωνιακών Σπουδών Ελλάδας (Ι.Ρ.Ε.ΣΕ.).
💦 ______________________________________________________________