ΔΡΑΣΕΙΣ ΜΕΛΩΝ 13

 

ΔΡΑΣΕΙΣ ΜΕΛΩΝ

💦  ______________________________________________________________  

Από το μέλος του Συλλόγου μας Κωνσταντίνα Χατζημίχου, Υπεύθυνη  Σχολικών Δραστηριοτήτων της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας λάβαμε ενημέρωση σχετικά με την έγκριση για το σχολικό έτος 2020-2021 της υλοποίησης του εκπαιδευτικού προγράμματος και του εκπαιδευτικού υλικού, με υπεύθυνη συγγραφής την ίδια και με τίτλο:
 
   «Διδάσκοντας τα παιδιά να βλέπουν πίσω από τις διαφημίσεις, 
τα κείμενα, τα κόμικς: 
Η περίπτωση του καπνίσματος» 
 
 
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές/τριες σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεις Δημοτικού) και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξεις Γυμνασίου) της χώρας.
Το εγκεκριμένο πρόγραμμα-υλικό μπορεί να υλοποιείται είτε ως ένα ολοκληρωμένο σύνολο δράσεων στο πλαίσιο προγράμματος Αγωγής Υγείας, είτε ως αυτόνομες δράσεις-μεμονωμένες δραστηριότητες σε επίπεδο ενημέρωσης- ευαισθητοποίησης των μαθητών/τριών σχετικά με την πρόληψη του καπνίσματος.
 
Το συγκεκριμένο υλικό συμπεριλήφθηκε στην πιλοτική δράση του Ι.Ε.Π. με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» και η διάρκειά του είναι 4 εργαστήρια (12 ώρες). Ανήκει στη Θεματική: Ζω καλύτερα - Ευ Ζην με Υποθεματική: Αυτομέριμνα και πρόληψη, Πρόληψη εξαρτήσεων. 
 
Σκοπός του προγράμματος είναι να δώσει στους εκπαιδευτικούς εργαλεία, να βοηθήσουν αποτελεσματικά τους μαθητές και τις μαθήτριές τους να αναπτύξουν αντιστάσεις, να διακρίνουν και να αμφισβητούν, να βλέπουν κριτικά υιοθετώντας παράλληλα συνήθειες υγιεινής ζωής. Αφού επιτευχθεί η επιμόρφωση και ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών στη συνέχεια θα μπορεί να εφαρμοστεί από τους ίδιους στα παιδιά των τελευταίων τάξεων του Δημοτικού ή των πρώτων τάξεων του Γυμνασίου υπό τη μορφή Προγράμματος Αγωγής Υγείας.
 
 


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ

Α΄ Κύκλος
Επικοινωνία (Communication),
Κριτική σκέψη (Critical thinking),
Συνεργασία (Collaboration)

Β΄ Κύκλος
Aυτομέριμνα,
Ενσυναίσθηση και ευαισθησία,
Κοινωνικές Δεξιότητες,
Υπευθυνότητα

Γ΄ Κύκλος
Ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο (αντιμετώπιση phishing - cyberbullying κ.ά.),
Γραμματισμός στα μέσα (media literacy),
Δεξιότητες δημιουργίας και διαμοιρασμού ψηφιακών δημιουργημάτων,
Δεξιότητες διεπιστημονικής και διαθεματικής χρήσης των νέων τεχνολογιών,
Ψηφιακός γραμματισμός (digital literacy)
 
Δ΄Κύκλος
Επίλυση προβλημάτων,
Κατασκευές,
Μελέτη περιπτώσεων (case studies),
Πλάγια σκέψη,
Στρατηγική σκέψη
 
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
 
1ο εργαστήριο: «Η αναπνοή μου είναι σημαντική. Μαθαίνω να την προστατεύω» (2 ώρες )
Συνοπτική παρουσίαση του εργαστηρίου
Ταξιδεύουμε στο Αναπνευστικό Σύστημα, αφού γνωρίσουμε τηλειτουργία των επιμέρους οργάνων του, μαθαίνουμε τους παράγοντες που το επηρεάζουν (κάπνισμα, ρύπανση) συσχετίζοντάς τους παράλληλα με τις ανάγκες επιβίωσής του ώστε να οδηγηθούμε στην υιοθέτηση υγιεινών συνηθειών.
 
2ο εργαστήριο: «Βλέπω τις εικόνες γύρω μου και αποκαλύπτω τα ένοχα μυστικά τους» (4 ώρες)
Συνοπτική παρουσίαση του εργαστηρίου
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα κριτικού γραμματισμού μέσα από διαφημίσεις τσιγάρων και τηλεοπτικές εικόνες. Στόχοι του εργαστηρίου είναι να γνωρίσουν οι μαθητές τα βασικά χαρακτηριστικά της διαφήμισης, να μάθουν να αναλύουν διαφημίσεις, έτσι ώστε να κατανοήσουν το ρόλο της και το σκοπό τους και, φυσικά, να υιοθετήσουν κριτική στάση απέναντί τους, μέσω της σχέσης στοιχείων της με το κοινό-στόχο και τους μηχανισμούς πειθούς. Τέλος να συνειδητοποιηθεί η αντίθεση ανάμεσα στην εικόνα και τον λόγο των διαφημίσεων προϊόντων καπνού και την πραγματικότητα όσον αφορά τις αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία των καταναλωτών και το φυσικό περιβάλλον.
 
3ο εργαστήριο: «Περιπέτεια ανακαλύπτω, τα στερεότυπα μαθαίνω να απορρίπτω» (4 ώρες)
Συνοπτική παρουσίαση του εργαστηρίου
Στο πλαίσιο αυτό, προσεγγίζουμε ένα λογοτεχνικό κείμενο μέσω της κριτικής ανάγνωσης και μαθαίνουμε ότι τα κείμενα δε θα πρέπει να αντιμετωπίζονται ως μια "αθώα" απεικόνιση της πραγματικότητας και κατά συνέπεια μαθαίνουμε να προβάλουμε αντίσταση στους κυρίαρχους τρόπους σκέψης που υποβάλλονται από αυτά.
 
4ο εργαστήριο: «Δημιουργία Κόμικς» «Κινούμενες εικόνες με χρυσή καρδιά, δίνουν μαθήματα αγάπης σε όλα τα παιδιά» (2 ώρες)
Συνοπτική παρουσίαση του εργαστηρίου
Μέσα από απλές διαδικασίες οι χρήστες - μαθητές μπορούν να εισάγουν τα κείμενά τους στα πλαίσια-"μπαλόνια" διαλόγου (speech balloons), να εξάγουν και να διαμοιράσουν σε μορφή εικόνας τη δική τους ιστορία, ώστε να γίνουν δημιουργοί των δικών τους ψηφιακών κόμικς με θέμα τις επιπτώσεις του καπνίσματος στον άνθρωπο και με πρώτη ύλη εικόνες, χαρακτήρες-ήρωες και κείμενα.
 

 
Μπορείτε να βρείτε ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ- 1  ΕΔΩ
 
Μπορείτε να βρείτε ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ- 2  ΕΔΩ
 
ΕΓΚΡΙΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΕΔΩ
ΔΙΑΒΙΒΑΣΤΙΚΟ  ΕΓΚΡΙΣΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΕΔΩ

💦  ______________________________________________________________ 

 
  1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15