ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΔΑΣΚΑΛΩΝ

ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΔΑΣΚΑΛΩΝ:

ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ

ΚΑΙ ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ


Μάιος 2017- Μάιος 2019






Το Αυτοτελές Τμήμα Ελέγχου Ποιότητας, Έρευνας και Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης του Γενικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης «Ιπποκράτειο» έκανε ένα μεγάλο άνοιγμα και άπλωσε χέρι συνεργασίας με την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Συνέλαβε την ιδέα και πήρε την πρωτοβουλία για την ίδρυση και  λειτουργία της «Ακαδημίας Δασκάλων», όπου καταξιωμένοι επιστήμονες από το χώρο της Υγείας επιμόρφωσαν τους εκπαιδευτικούς, μέσα από δίωρες μηνιαίες συναντήσεις, για σημαντικά θέματα της σωματικής, ψυχικής και κοινωνικής υγείας των παιδιών,  με έμφαση στην προεφηβεία - εφηβεία.

Τα επιμορφωτικά αυτά σεμινάρια πραγματοποιήθηκαν με την άδεια του ΥΠ.Π.Ε.Θ. (Φ20.3/104714/Δ2, 22/6/2017), την υποστήριξη του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτικών Αγωγής Υγείας (Π.Σ.Ε.Α.Υ.) και την υλοποίηση από τα Γραφεία Αγωγής Υγείας των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης και τον Συμβουλευτικό Σταθμό Νέων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χαλκιδικής, μέσω των Υπευθύνων τους.

Οι εκπαιδευτικοί ανταποκρίθηκαν θετικά και παρακολούθησαν ενεργά τα σχετικά σεμινάρια. Οι επιμορφωτικές συναντήσεις πραγματοποιήθηκαν στο αμφιθέατρο «Μεταξά» του Γενικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης «Ιπποκράτειο», απογευματινές ώρες, μετά το πέρας του σχολικού ωραρίου των εκπαιδευτικών και συγκεκριμένα 17.30-19.30.

Οι επιμορφωτικές συναντήσεις συνέβαλαν με επιτυχία στο έργο της επιμόρφωσης, της ευαισθητοποίησης, της πρόληψης, της αντιμετώπισης και της ανάπτυξης ενός γόνιμου διαλόγου μεταξύ των εκπροσώπων της Υγείας και των εκπροσώπων της Εκπαίδευσης. Οι θεματικές αφορούσαν στην ψυχική υγεία, στις σχέσεις γονιών και παιδιών, στις δυσκολίες συμπεριφοράς παιδιών και εφήβων και στους κατάλληλους χειρισμούς, στη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, στην κατάλληλη διατροφική αγωγή, στις λοιμώξεις στο σχολικό περιβάλλον, στα ατυχήματα στο χώρο του σχολείου, στα αυτοάνοσα νοσήματα παιδιών και εφήβων, στις μαθησιακές δυσκολίες, στην αυτοενίσχυση ψυχολογικού προφίλ και τις τεχνικές της εκπαίδευσης για την αντιμετώπιση κρίσιμων καταστάσεων, κ.ά. Πέρα από τις αξιόλογες εισηγήσεις, το ιδιαίτερα σημαντικό ήταν η επικοινωνία εκπαιδευτικών και ομιλητών. Τέθηκαν και απαντήθηκαν δεκάδες ερωτήσεις, με ανάλυση, εμβάθυνση και μελέτη περιπτώσεων.